piątek, 8 września 2017

"Słodkie weekendy" czyli gofry z borówkami (bezglutenowe)


Z cyklu słodkie weekendy, czyli moje ulubione śniadanie na słodko
i świetny przepis na gofry z borówkami!
Ciasto robi się ekspresowo, zupełnie jak to na muffinki.
Wystarczy wymieszać mokre składniki z suchymi i gotowe.
Gofry wychodzą mega chrupiące i pyszne.
Wolne, weekendowe poranki to idealna pora na ich wykonanie
i przekonanie się jak smakują :)

Sami spróbujcie! ^_^



Składniki:

2 jajka
1/3 szklanki ksylitolu
200 ml mleka
50 ml oleju
szklanka mąki ryżowej
3/4 szklanki mąki kukurydzianej
łyżeczka proszku do pieczenia
200 g borówek (mogą być mrożone, (bez rozmrażania))

Dodatkowo:

cukier puder lub miód


Wykonanie:

Jajka zmiksować z cukrem, mlekiem i olejem.
Przesiać suche składniki, wsypać do masy jajecznej i dokładnie wymieszać.
Na koniec dodać borówki, lekko wymieszać.

Na rozgrzanej gofrownicy piec gofry, około 3-4 minuty do zezłocenia.
(Czas pieczenia jest zależny od mocy waszej gofrownicy)
Jeszcze ciepłe podawać posypane cukrem pudrem lub polane miodem.



17 komentarzy:

  1. Gofry uwielbiam, więc jestem na tak, a Twojego gofra porywam - będę miała pyszne śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o mące ryżowej. Gofry wyszły rewelacyjnie ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. domowe gofry bardzo lubię :) dzisiaj miałam na śniadanie bananowe z płatkami owsianymi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne, wyglądają pysznie i z chęcią bym sobie takie teraz zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi smaka na gofry zrobiłaś <3 Boskie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja co prawda nie mam problemu z glutenem i nie muszę się pod tym względem jakoś specjalnie ograniczać, ale te gofry wyglądają tak obłędnie, że chętnie przygotuję taką właśnie wersję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście ja też nie mam z nim problemu jednak z racji tego, że obecnie gluten znajduje się prawie w każdym produkcie, miło jest zjeść coś bez jego dodatku :)
      Pozdrawiam i mam nadzieję, że zasmakuje Ci taka wersja gofrów :)

      Usuń
  7. robiłam kiedyś gofry bezglutenowe, wyszły jak naleśniki. ostatnio przygotowałam je na mące jaglanej (kasza uprażona i zmielona), polecam były super :) Twój przepis na pewno przetestuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąkę jaglaną też kupiłam, a nawet nie pomyślałam żeby zrobić ją samodzielnie! ^_^

      Usuń
  8. Jadłybyśmy na sucho bez już żadnych dodatków <3

    OdpowiedzUsuń
  9. takie gofry to ja zawsze bardzo chętnie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jacież... *,*
    Wyślij mi, błagam.
    Mam za słabą gofrownice na nie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gofry! Kocham :) Szkoda tylko, że nie mam gofrownicy już w domku :(

    OdpowiedzUsuń