piątek, 1 września 2017

"Słodkie weekendy" czyli puszyste pancakes z miodem i owocami (bezglutenowe)


Ostatnio wykupiłam w Lidlu prawie cały zapas mąki ryżowej,
w efekcie czego, na blogu ciągle pojawia się coś bezglutenowego ^_^
A że weekend rządzi się swoimi prawami,
tym razem padło na pyszne, puszyste pancakes z miodem i owocami.
W typowo leniwy i wolny poranek można się pokusić i poświęcając odrobinę czasu,
zamiast codziennej owsianki,
na spokojnie przygotować sobie taką śniadaniową ucztę, w postaci góry placuszków.
Polane miodem lub czekoladą, z owocami, orzechami czy ulubionym kremem do smarowania
będą idealnym początkiem nadchodzącego dnia.
Wariacji jest wiele, sami spróbujcie i oceńcie która wersja jest waszą ulubioną! :)



Składniki:

2 jajka
200 g maki ryżowej
2 łyzki ksylitolu
125 ml mleka
łyżka oleju

Dodatkowo:

miód
owoce


Wykonanie:

Żółtka zmiksować z ksylitolem.
Dodać mleko z olejem, zmiksować.
Wsypać przesianą mąkę i wymieszać.
Na koniec dodać ubitą pianę z białek i delikatnie ale dokładnie wymieszać.
Na rozgrzanej patelni z niewielką ilością oleju,
smażyć na złoty kolor dowolnej wielkości placuszki.
Podawać z miodem i owocami.


14 komentarzy:

  1. Takim placuszki bardzo lubię :) Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędne!Ja ostatnio mam fazę na placki i jem co drugi dzień :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To zupełnie jak ja ^_^ Wszystkie placki, gofry, naleśniki to moje śniadaniowe uzależnienie :P

      Usuń
  3. Cudowne, uwielbiam takie placuszki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z jakiego ryżu jest mąka ryżowa? Jakkolwiek głupio by to nie zabrzmiało, jestem ciekawa.
    Moje ostatnio Pancakes były pyszną bombą kaloryczną. Szkoda, że zdążyły wystygnąć zanim je udekorowałam. -,-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąkę ryżową można uzyskać z białego i brązowego ryżu :)
      Moja była z ryżu białego.
      Odwieczny problem, zanim zrobię zdjęcia jem już zimne :P

      Usuń
  5. ja akurat dziękuję, że wykupiłaś cały zapas :) bezglutenowe - tylko takie w moim domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że baz glutenu. Też jakiś czas temu robiła podobne i są pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne śniadanie, uwielbiam takie szczególnie w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To dla mnie śniadanie idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. My też jak już dostrzeżemy gdzieś nasze ulubione mąki to kupujemy od razu zapas xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Bezglutenowe i na dodatek tak pysznie i puszyście wyglądające :) Mniam!!

    OdpowiedzUsuń