niedziela, 27 sierpnia 2017

Crumble - owoce zapiekane pod kruszonką


Crumble to pyszny i zarazem chyba najszybszy deser jaki istnieje.
Nie od dziś wiadomo, że to co najprostsze jest często najlepsze,
tak więc chrupiąca kruszonka,
której przygotowanie zajmie nam nie więcej niż 5 minut,
do tego miękki środek w postaci słodkich owoców
to po prostu musi być niebo w gębie.
W wersji na ciepło koniecznie z gałką lodów waniliowych!
To deser doskonały na większe przyjęcia jak i na codzienne spotkania przy kawie.
Jestem fanką słodkich śniadań i idealnie sprawdza się również w tej wersji :)
Do tego można cieszyć się nim o każdej porze roku zastępując jagody jabłkami,
śliwkami, rabarbarem, owocami mrożonymi a nawet tymi z kompotu.
Jeśli zdecydujecie się wykonać ten deser u siebie w domu gwarantuję,
że nie będziecie zawiedzeni! :)



Składniki:

Ciasto:

2 szklanki zmielonych płatków owsianych lub mąki owsianej
łyżka ksylitolu
2 łyżki miodu
3 łyżki oleju kokosowego lub masła

Dodatkowo:

650 g dowolnych owoców
(maliny, borówki, truskawki, brzoskwinie)


Wykonanie:

Wszystkie składniki na ciasto umieścić w misce i zagnieść jak kruszonkę.
Owoce umyć, obrać (w zależności od owoców) i pokroić na mniejsze kawałki.
3 duże lub 4 mniejsze kokilki wysmarować masłem.
Na spodzie rozłożyć kruszonkę, następnie owoce i pozostałą kruszonkę.
Piec w 200 stopniach przez 40 minut.



15 komentarzy:

  1. To mój ukochany letni deser :) Mega!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie i dosyć często przygotowuję :) Znika błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię :) Ja też nie mogłam się od niego oderwać ^_^

      Usuń
  3. Nigdy nie robiłam i chyba nawet nie jadłam, o zgrozo! Notuję Twój przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj! :) Na zbliżające się jesienne wieczory taki deser będzie idealny <3

      Usuń
  4. Uwielbiam, dawno nie robiłam, dziękuję za przypomnienie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, z lodami to istny raj dla podniebienia <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, chyba zrobię taka wersję ale z jeżynami bo mam ich mnóstwo w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, z jeżynami.. aż sama bym zjadła! :)

      Usuń
  7. Pyszności :-) Za owoce zapiekane pod kruszonką zabieram się już gdzieś rok. Muszę w końcu zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno u mnie nie było podobnego cuda, trzeba zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń