czwartek, 4 maja 2017

Waniliowe serniczki (light)


Po dłuższej przerwie wracam z pysznym sernikiem w wersji mini :)
Jeśli tak jak ja, jesteście miłośnikami wszelkich ciast,
które zachwycają Was już samą nazwą ze słowem "ser",
gwarantuję, że pokochacie ten przepis.
Idealnie słodka, kremowa a zarazem puszysta masa.
Aż ma się ochotę sięgnąć po kolejny kawałek!
Zainspirowałam się przepisem pani Agaty Ziemnickiej,
która w swoim programie "Szczypta smaku" podkreślała,
że taki sernik nie tylko jest pysznym deserem
ale dodatkowo ma właściwości odchudzające!
Dla mnie to strzał w 10 ^_^
Spróbujcie koniecznie :)

(Zamieniłam dodawany przez autorkę cukier na ksylitol,
natomiast twaróg użyłam z Piątnicy gdyż powinien zawierać 4% tłuszczu)



Składniki:

400 g twarogu 4% (Piątnica)
3 łyżki ksylitolu
2 jajka
połowa laski wanilii

Dodatkowo:

dowolne owoce (np. maliny)
cukier puder do posypania


Wykonanie:

Z połowy laski wanilii wydrążyć nasionka i przełożyć do miski
razem z twarogiem i ksylitolem, zmiksować.
W czasie miksowania dodawać po jednym jajku.
Masę serową przelać do 4 kokilek lekko nasmarowanych masłem.
Piec w kąpieli wodnej, w 160 stopniach przez 50 minut.
Po tym czasie pozostawić serniczki w wyłączonym piekarniku
po ostudzeniu schłodzić w lodówce, najlepiej przez całą noc.

Przed podaniem serniczki wyjąć ostrożnie z foremek,
posypać cukrem pudrem i udekorować owocami.




16 komentarzy:

  1. Zjadłabym z przyjemnością :) Uwielbiam maliny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności! Narobiłaś mi smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis:) I taki szybki w przygotowaniu :) Fajna opcja jak ktoś nie potrzebuje całej blachy ciasta a ma smaka na serniczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się :) Nie ma nic lepszego jak szybki, prosty i do tego lekki deser ^_^

      Usuń
  4. Piękna prezentacja, na sam widok ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serniczki! A w takiej wersji...mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serniczki prezentują się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też należę do tych osób, które lubią serowe rzeczy, więc kupiłaś mnie tym przepisem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanko i bardzo proszę o szybką odpowiedź: czy zamiast cukru brzozowego mogę użyć miody? Czy raczej nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne :) można użyć dowolnego produktu słodzącego, wedle uznania :)

      Usuń