poniedziałek, 24 października 2016

Ciasto czekoladowe z kremem dyniowym


Zdecydowani bardziej jestem zwolennikiem "suchych" ciast,
typu babka czy chociażby słodki chlebek.
Jednak zdarza się, że nachodzi mnie ochota na kawełek tortowego ciasta z kremem.
Tego rodzaju ciasta,
zawsze kojarzą mi się z wyjątkową okazją bądź uroczystościami rodzinnymi.
Poniedziałek to też taka mała okazja do świetowania :)

Nowy tydzień witam Czekoladowym ciastem ze słodkim, dyniowym kremem :)



Składniki:

Ciasto:

5 jajek
szklanka cukru
3/4 szklanki mąki
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżki kakao
odrobina czarnego barwnika** (można pominąć)

Masa:

200 g miękkiego masła
szklanka cukru pudru
500 g kremowego serka
2-3 łyżki dyniowego puree*
odrobina pomarańczowego barwnika** (można pominąć)

Polewa:

50 g mlecznej czekolady
50 g gorzkiej czekolady


Wykonanie:

*Dynię umyć, wysuszyć, pokroić na większe kawałki i usunąć łyżką środek z pestkami.
Wydrążone kawałki ułożyć na brytfance z papierem do pieczenia.
Piec dynię przez 60 minut w 200 stopniach.
Z miękkiej dyni usunąć skórę i zblendować na gładki mus.
Przechowywać w lodówce.

**Używałam barwnika w proszku.
Pożądaną ilość barwnika, wymieszałam z dosłownie kilkoma kroplami wody i dodałam do masy.

Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać kremowy serek i ponownie zmiksować.
Na koniec dodać dyniowe puree i (jeśli używamy) barwnik spożywczy.
Zmiksować do połączenia, schłodzić.

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę.
Dodać łyżkę cukru, zmiksować i odłożyć do miski.
Żółtka utrzeć z cukrem na jasną, puszystą masę.
Dodać rozpuszczony barwnik i ponownie zmiksować, aż masa nabierze jednolitego koloru.
Mąkę przesiać z kakao i dodać do masy, delikatnie ale dokładnie połączyć składniki.
Na koniec dodać ubite białka i wszystko razem wymieszać.
Gotową masę, przelać do dwóch foremek o średnicy 20 cm wyłożonych papierem do pieczenia.
Ciasto piec w 180 stopniach przez 30-35 minut. Do tzw. suchego patyczka.
Wyjąć z piekarnika, ostudzić.

Jeden z dwóch blatów ciasta ułożyć na talerzu.
Rozsmarować na nim 1/3 część masy dyniowej i przykryć drugim blatem.
Wierzch oraz boki ciasta posmarować pozostałą częścią masy,
schłodzić w lodówce, najlepiej przez całą noc.

Czekoladę umieścić w misce nad garnkiem z wodą.
Gdy woda zacznie się gotować, wyłączyć ogień.
Nie zdejmując miski z garnka poczekać aż czekolada się roztopi.

Przed podaniem ciasto polać gotową polewą czekoladową.



7 komentarzy:

  1. My kochamy wszelkie torty a to czekoladowo-dyniowe ciacho wręcz wymiata <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie potrafiłam się oprzeć tej czekoladowej polewie :P

      Usuń
  2. Też nie jestem wielką fanką ciast z kremem, ale z takim dyniowym chętnie bym zjadła chociaż kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciacho to ja chętnie poproszę! :)

    OdpowiedzUsuń