niedziela, 25 września 2016

Ciasto cytrynowe z cukinią



Dzisiejszy przepis to dowód na to, że nie tylko wypieki z owocami są smaczne
i potrafią zachwycić.
Kiedy pierwszy raz spróbowałam ciasta marchewkowego byłam zachwycona,
wiedziałam że będę musiała wypróbować w takim wydaniu inne warzywa i oto jest!
-CIASTO Z CUKINII.
Puszyste, wilgotne, aromatycznie cytrynowe i co najważniejsze
z niewyczuwalnym smakiem cukinii. Pyszne!
Szczerze muszę przyznać, że takie ciasta są sto razy lepsze od słodkich wypieków z kremem.
Jeśli z domowego obiadu zostały wam owe warzywa, koniecznie przygotujcie je na słodko.
Sukces gwarantowany :)



Składniki:

Ciasto:

330 g cukinii
skórka z cytryny
sok z połowy cytryny
4 jajka
170 g cukru pudru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka sody

Lukier:

sok z połowy cytryny
pół szklanki cukru pudru


Wykonanie:

Cukinię umyć, wysuszyć i zetrzeć wraz ze skórką na tarce o drobnych oczkach.
Położyć na dużym sitku i poczekać aż wypuści cały sok.

Cytrynę umyć, sparzyć we wrzątku a następnie zetrzeć skórkę i wycisnąć sok.

Białka ubić na sztywną pianę. Dodać łyżkę cukru, zmiksować.
Żółtka z cukrem utrzeć na puszystą masę.
Dodać skórkę i sok z cytryny oraz odciśniętą cukinię i zmiksować do połączenia.
Mąkę z proszkiem i sodą przesiać i dodać do masy.
Na koniec dodać ubitą pianę z białek. Całość wymieszać do połączenia.
Foremkę o wymiarach 13x25 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto przelać do formy i piec w 180 stopniach przez 45 minut.
(Brytfankę przykryć papierem do pieczenia, by wierzch ciasta za bardzo się nie przyrumienił)

Cukier puder wymieszać dokładnie z sokiem z połowy cytryny.
(W razie konieczności, jeśli jest zbyt rzadki dodać więcej cukru, jeśli zbyt gęsty dodać sok z cytryny)
Lekko ciepłe ciasto polać lukrem.



19 komentarzy:

  1. Takie ciacha uwielbiamy jeść szczególnie maczając kawałki w jogurcie naturalnym <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie, uwielbiam takie ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, takiego ciasta jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł :) a ja właśnie wykorzystując resztę mega cukinii, którą dostałam od babci i robię zupę krem z cukinii a mogło być ciasto. Spróbuje jak znów mi cukinia wpadnie do lodówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zupy krem jeszcze nie próbowałam, ale za to placuszki z cukinii i marchewki zdecydowanie uwielbiam ^_^

      Usuń
  5. No właśnie ciasto na bazie cukinii jest i przede mną ! Pycha się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie. Lubię takie orzeźwiające smaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ciasta cytrynowe, ale z cukinią jeszcze nie próbowałam.Wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia to świetny dodatek. Dzięki niej ciasto jest bardzo wilgotne i miękkie ( a dodatkowo smaczne) :))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Marchew, cukinia, szpinak w postaci ciasta jak najbardziej do mnie przemawia, ale cukinia i cytryna już powala na kolana. Piękna propozycja na niedzielne popołudnie do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ apetycznie wygląda :) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. witaj codo ciasta z marchewką masz racje jest rewelacyjne sama mam przepis na blogu ciasta z marchewką a ciasto z cukinią upieke nie jadłam jeszcze pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń