czwartek, 11 sierpnia 2016

Orkiszowe Blueberry pie


Mimo tej okropnej i niesprzyjającej pogody, wciąż mamy lato.
W takim sezonie królują jagody i staram się wykorzystywać je, jak najbardziej się da.
Zdecydowanie wolę ciasta z owocami niż te ciężkie, masiaste i słodkie.
Dlatego mój dzisiejszy deser to odmieniona wersja amerykańskiego APPLE PIE.
Podpatrzone w teledysku Justina Timberlake'a tak bardzo pobudziło moje kubki smakowe,
że musiałam je wykonać u siebie w domu :)



Składniki:

Ciasto:

220 g mąki orkiszowej
3 żółtka
90 g masła
40 g ksylitolu (zmielonego jak cukier puder)

Dodatkowo:

500 g jagód

Wierzch:

łyżka masła
3 łyżki mąki orkiszowej
czubata łyżka ksylitolu


Wykonanie:

Mąkę, masło i ksylitol zagnieść jak kruszonkę.
Dodać żółtka i szybko wyrobić gładkie ciasto.
Uformować kulkę, którą zawinąć w folię i schłodzić około 30 minut.
Po schłodzeniu ciasto rozwałkować na oprószonym mąką blacie
i wyłożyć nim trzy foremki do tart o średnicy 12 cm,

lub jednej dużej formy o średnicy 22 cm.
Tarty piec w temperaturze 190 stopni przez 10 minut.
Na spodzie każdej tarty rozłożyć jagody.
Mąkę, masło i ksylitol połączyć i wyrobić kruszonkę.
Całość podzielić na 3 części i posypać wierzch każdej tarty.
Ponownie włożyć do piekarnika i piec w 190 stopniach przez 30-40 minut do zrumienienia.
Ostudzić. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.


5 komentarzy:

  1. Rozkosznie wygląda ! Blueberry pie to drugie popularne w Stanach ciasto zaraz po apple pie. tak czy siak, orkiszowa wersja strasznie mnie ciekawi :) No i latem ja też wolę te owocowe ciasta, które są o wiele lżejsze. Tylko zimą lubię cięższe ciasta czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany jakie piękne! jestem zakochana!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym zjadła taką jedną! :)
    pozdrawiam ,mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dość, że extra spód ciacha to jeszcze warstwa kruszonki <3 Cudowności <3

    OdpowiedzUsuń