piątek, 11 marca 2016

Babeczki orzechowe


Jakiś czas temu, opublikowałam podobną propozycję babeczek klik .
Tym razem dynię zastąpiłam bananem, ktory świetnie współgra z masłem orzechowym.
Jednak tak jak w poprzednich babeczkach, tak i te,
zdecydowanie lepiej sprawdzą się w roli przekąski niż deseru.
Jeśli nie przepadacie za babeczkami bez nadzienia, możecie śmiało nadziewać je budyniem lub kolejną porcją masła orzechowego. Zapakujcie do pudełka i cieszcie się nimi o dowolnej porze dnia :)



Składniki:
(na 12 sztuk muffinek)

4 jajka
60 g cukru trzcinowego
50 ml oleju rzepakowego
3 lyżki masła orzechowego
banan
łyżeczka proszku do pieczenia
110 g mąki pszennej
garść orzeszków ziemnych


Wykonanie:

Orzeszki ziemne grubo pokroić i odłożyć.

Żółtka utrzeć z cukrem na jasną masę. Powoli, stale ucierając wlewać olej. Dodać rozgniecionego banana z masłem orzechowym i wszystko dokładnie zmiksować.
Gdy wszystko się połączy dodać przesianą mąkę z proszkiem,a na koniec ubitą pianę z białek.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Wlewać masę do 3/4 ich wysokości, wierzch posypać posiekanymi orzechami które lekko docisnąć do ciasta.
Piec w 180 stopniach przez około 25 minut.




6 komentarzy:

  1. Ale piękne ;D Moje ulubione smaki, na bank pożarłabym kilka na raz ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wyrosły :) Kocham orzechowe smaki!
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wyglądają :)
    Powiedziałabym, że aż za bardzo :P Jak tu się później oprzeć, żeby nie spałaszować wszystkich :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają cudnie :) A połączenie bananów z masłem orzechowym... ach, aż mi się kręci w głowie jak o tym pomyślę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka babeczka do ręki i czego chcieć więcej? :D Jedynie kubeczka mleka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry pomysł, piękne wykonanie, smak sobie wyobrażam... ;)

    OdpowiedzUsuń