piątek, 11 grudnia 2015

Piernik marchewkowy


Dzisiejsza propozycja to przepis na cudownie pachnący i smaczny piernik marchewkowy.
Ciasto z tego rodzaju warzywem jest puszyste i miękkie, 
dzięki czemu nasz piernik nie musi leżakować i "dojrzewać".
Możemy się nim zajadać od razu po przygotowaniu, a dodatkowo przełożyć go np marmoladą lub domową konfiturą i polać czekoladą.
Świetnie sprawdzi się, jeśli chcecie by w szybki sposób, na Waszych stołach znalazł się świąteczny piernik.




Składniki:

400 g marchewki
3 jajka
3/4 szklanki miodu
400 g maki
2 łyżeczki sody
przyprawa do piernika
2 łyżeczki cynamonu
50 g masła

Wykonanie:

Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
Masło roztopić, ostudzić do temperatury pokojowej.

Żółtka utrzeć z miodem na jasną, puszystą masę.
Dodać przesianą mąkę z sodą, przyprawą do piernika i cynamonem.
Następnie marchew i wymieszać na jednolitą masę.
Na koniec dodać roztopione masło i ponownie wymieszać.
Białka ubić na sztywną pianę i połączyć z ciastem.
Całość przełożyć do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą formy, o wymiarach 16 x 30 cm.
Piec w 180 stopniach przez 1 godzinę i 20 minut.


9 komentarzy:

  1. Nie piekłam z marchewką. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urzekłaś nas tym piernikiem <3 Już dawno go nie robiłyśmy :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały :) I jak widzę tę polewę, to się sama rozpływam :}

    OdpowiedzUsuń
  4. Upiekłam! Smak piernika bardzo mnie uwiódł, mimo, że nie wyszedł taki wilgotny- ale przekroiłam go na pół, posmarowałam powidłami, polałam polewą i było bosko. Piekłam w sobotę, a swą świeżość zachował do dziś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Właśnie szukałam jakiegoś "szybkiego" piernika na ostatnią chwilę! :D W tym roku nie było czasu na tradycyjny długodojrzewający, za to ten wygląda tak wspaniale, że chyba dam mu szansę! :D Genialny! :D
    Pozdrawiam gorąco! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i zachęcam do wypróbowania :)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń