sobota, 19 grudnia 2015

Kruche ciasteczka cytrynowe


Te ciasteczka to must have każdych świąt Bożego Narodzenia!
Już na sam ich widok czuję tą słodko-kwaśną polewę z lukru.
Podczas pieczenia całe pomieszczenie wypełnia się cytrynowym aromatem,
a zaraz potem znikają w błyskawicznym tempie
( z trudem powstrzymuje się by nie zjeść wszystkich sama:) ).
Są mięciutkie i mocno cytrynowe.
Ciasto jest proste i szybkie, można wycinać z niego dowolne kształty na dowolną okazję.
Wypróbujcie sami i oceńcie :)


Składniki:

Ciasto:

180 g mąki
60 g cukru pudru
85 g masła 
2 żółtka
skórka z cytryny
sok z połowy cytryny

Lukier:

3 łyżki cukru pudru
2-3 łyżeczki soku z cytryny

Wykonanie:

Cytrynę sparzyć, osuszyć, otrzeć ze skórki i wycisnąć z niej sok.
Z mąki, cukru i masła zagnieść kruszonkę. 
Dodać żółtka, sok i skórkę z cytryny i zagnieść gładkie, elastyczne ciasto.
Uformować kulę, zawinąć w folię i schłodzić w lodówce minimum 30 minut.
Po tym czasie blat posypać mąką i rozwałkować ciasto na grubość 2-3 mm. 
Wykrawać serduszka.
Ciasteczka piec w 180 stopniach przez 15 minut.






11 komentarzy:

  1. Kusząca propozycja! Też boję się kruchych ciasteczek, bo ręka sama po nie sięga :) Hmmm mam dżem ananasowy. Ciekawe jakby smakowały przełożone... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaintrygowałaś mnie tym pomysłem, z dżemem ananasowym :)
      Jeśli tylko wypróbujesz, koniecznie daj znać jak smakują :)

      Usuń
  2. Pycha ! Co ciekawe, zawsze na takie świeże cytrynowe wypieki lub przetwory mam największą ochotę zimą :) To chyba ta moja tęsknota za słońcem i ciepłem ujawnia się w postaci nadużywania do wszystkiego cytryn :}

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda nie przepadamy za cytrusami w wypiekach ale te ciasteczka samym wyglądem kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają perfekcyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam i są naprawdę pyszne. Z racji braku czasu i lenistwa nie chłodziłam ciasta, ani nie wałkowałam, tylko kulki wielkości orzecha włoskiego spłaszczałam i tak je upiekłam. Nie wyglądały tak ładnie jak Twoje, ale i tak był y pyszne i zniknęły w mgnieniu oka. Myślę, że to ciasto będzie idealne jako spód do mazurka. Wypróbuję je na Wielkanoc właśnie w tym celu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakowały! :)
      Świetny pomysł na wykorzystanie ich do mazurka, nie pomyślałam o tym a taka cytrynowa nuta na pewno doda ciekawego smaku :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń