sobota, 3 października 2015

Dyniowe eklerki



Nigdy nie byłam przekonana do dyni. 
Wydawała mi się zbyt mdła, toteż nie wykorzystywałam jej w swoich przepisach 
i rzadko kiedy jadałam potrawy a tym bardziej ciasta z jej udziałem.
W tym sezonie postanowiłam się przełamać i tak oto powstały dyniowe eklerki a raczej eklerki z pumpkin curdem!
Słodki, dyniowy krem z nutką cynamonu. Wyszło pysznie.
Całość oblana delikatnie kwaskowatym lukrem cytrynowym, który spokojnie można zastąpić roztopioną białą czekoladą.
Idealny kształt eklerek też zawsze sprawiał mi trudność, ale mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam się do oryginału :)
Zapraszam!



Składniki:

Ciasto:

szklanka wody
125 g margaryny
szklanka mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
4 jajka

Pumpkin curd:

300 g dyni
50-60 g cukru
2 żółtka
2 jajka
cynamon
120 g masła

Lukier:

3 czubate łyżki cukru pudru
2-3 łyżeczki soku z cytryny


Wykonanie:

Dynię pokroić w kawałki i odkroić gniazda nasienne. 
Rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, 
i włożyć do piekarnika o temperaturze 180 stopni na około 40 minut, aż stanie się miękka.
Po tym czasie dynię wydrążyć ze skórki i zblendować na gładkie puree. Całość przetrzeć przez sito.
W garnku roztrzepać jajka z żółtkami i cukrem. Postawić na gazie dodać dyniowe puree i cynamon.
Gotować stale mieszając. Na koniec dodać mało, mieszając do połączenia się składników.
Chwilę jeszcze trzymać na ogniu, ciągle mieszając aż całość lekko zgęstnieje. 
Masę ostudzić a następnie schłodzić w lodówce by zastygła.
W garnku rozpuścić margarynę z wodą. 
Gdy się zagotuje dodać mąkę z proszkiem i energicznie wymieszać, aż całość się połączy.
Zestawić z ognia i ostudzić.
Gdy masa będzie zimna przełożyć ją do miski i ucierać dodając po jednym jajku.
Gotową masę przełożyć do szprycy z końcówką w kształcie gwiazdki, i wyciskać eklery na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 25 minut.
Cukier puder wymieszać z sokiem z cytryny by powstał gęsty lukier.
Ostudzone eklerki przekroić na połowę i nadziewać dyniowym kremem. 
Wierzch polać lukrem lub roztopioną w kąpieli wodnej białą czekoladą.






7 komentarzy:

  1. Jak my kochamy wprost dynię ale nie przyszło nam do głowy żeby nadziać eklerki takim wspaniałym kremem :D Zjadłybyśmy po kilka bez zastanowienia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem oczarowana tym deserem! .Czy tylko ja tak mam ,czy czcionka jest za mała i prawie nic nie widać ..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^
      Wydaję mi się, że czcionka jest poprawna i niestety problem jest tylko u Ciebie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ja również dopiero od jakiegoś czasu zaczęłam doceniać dynię (właściwie to od czasu, kiedy za granicą spróbowałam fantastycznego pikantnego dyniowego kremu). Coraz częściej korzystam z niej również przygotowując słodkości. Twoje eklerki wyglądają fantastycznie i chętnie wypróbuję kiedyś ten przepis. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń