sobota, 19 września 2015

Sernik jabłkowy



Jesienna pora za oknami, wkradła się również do mojej kuchni.
Dla wszystkich kochających serniki, mam przepis na idealny sernik jabłkowy.
Jest słodki, kremowy i zachwyca zapachem cynamonu. 
Z książką, kubkiem gorącej herbaty i kawałkiem tego pysznego sernika, 
chłodne wieczory od razu staną się przyjemniejsze.
Koniecznie wypróbujcie!



Składniki:

Ciasto:

160 g herbatników
100 g masła
pół łyżeczki cynamonu

Masa serowa:

600 g serka jabłkowego z rodzynkami (dostępny w lidlu)
2 jajka
40 g cukru
2 łyżki mąki

Wierzch:

średnie jabłko
sok z cytryny

Wykonanie:

Spód formy średnicy 18 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Herbatniki zmielić, wymieszać z cynamonem i połączyć z roztopionym masłem.
Ciastem wyłożyć spód i boki formy. Schłodzić w lodówce minimum 30 minut.
Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Serek jabłkowy przełożyć do dużej miski. Dodawać po łyżce masy jajecznej, wymieszać.
Na koniec wsypać przesianą mąkę i całość wymieszać.
Masę serową przelać na ciasteczkowy spód.
Jabłko obrać ze skórki, pokroić w cienkie paski które skropić sokiem z cytryny.
Jabłka ułożyć na wierzch sernika.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 50 minut.


13 komentarzy:

  1. No i jak się teraz w Zakochanej Babeczce nie zakochać?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny serniczek z jabłkami. Bardzo fajne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ani sernika ani jabłek nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz choć mamy fazę na serniki dyniowe to wersja z jabłkiem również kusi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernika dyniowego jeszcze nie próbowałam, ale taki jabłkowy naprawdę polecam! :P

      Usuń
  5. Jabłkowego jeszcze nie jadłam, ale ponieważ mamy sezon, chętnie bym jabłka wplątała w tego typu ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności! Ja, też na weekend piekłam sernik z jabłkami :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! A ja mam taką ochotę dziś na sernik!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam! A ja mam taką ochotę dziś na sernik!:)

    OdpowiedzUsuń