czwartek, 11 czerwca 2015

Mus truskawkowo-rabarbarowy



I dla małych i dla dużych. Truskawkowo-rabarbarowy mus. 
Sprawdza się nie tylko jako deser.
Można go wykorzystać do przełożenia ciast, warstwowych deserów, dodać do lodów 
a także posmarować nim kanapki (drożdżowe ciasto nada się do tego idealnie:))
Słodki, lekko kwaskowaty, orzeźwiający. 
Nie potrzebujemy wielu składników, ważna jest tylko cierpliwość w oczekiwaniu na stężenie musu.
No to do dzieła! :)



Składniki:

370 g truskawek
300 g rabarbaru
6 łyżek cukru
100 ml wody
3 łyżeczki żelatyny
kilka listków świeżej mięty


Wykonanie:

Truskawki zblendować, przetrzeć przez sito na gładkie puree.
Rabarbar i mięte przełożyć do garnka, zasypać cukrem, zalać wodą i gotować do miękkości.
Następnie przetrzeć przez sito i połączyć z truskawkami.
Żelatynę zalać odrobiną wrzątku, lekko ciepłą wymieszać z owocowym puree.
Całość przełożyć do plastikowej lub silikonowej foremki (u mnie forma babki o średnicy 10 cm i wysokości 9 cm)
Schłodzić w lodówce.
Podawać sam, z bitą śmietaną lub lodami.



15 komentarzy:

  1. przesłodkie, aż chce się zjeść :D

    http://healthy-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ! Wygląda jak porządny angielski deser :) Poza tym zestawienie truskawka-rabarbar - uwielbiam :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, bardzo do siebie pasują :)
      Dziękuję ^^ :*

      Usuń
  3. Ależ perfekcyjny! I ten smakowity kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam podobnie wyglądające danie, ale bez rabarbaru, a zamiast żelatyny użyłam agar i wyszło przepyszne :) A następnym razem dodam rabarbar :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, smaczny, lekki deser :)
      I zawsze można użyć innych ulubionych owoców :)

      Usuń
  5. Wow, jak to wspaniale i kusząco wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm szacun !
    Genialne To
    Zapraszam do mnie ,
    http://patrycjabunt.blogspot.com/
    Wspólna obs ? Zacznij ja się uczciwie zrewanżuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale wygląda uroczo :D Połączenie truskawek i rabarbaru musi być ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, starałam się :P
      Polecam wypróbować coś z tym połączeniem ^^

      Usuń
  8. Bomba witaminowa i smakowa, chętnie zjadłabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale wspaniały, bardzo mi się podoba i bym zjadła porcyjkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej ! Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Pytania na blogu : http://urudejnatalerzu.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń