środa, 27 maja 2015

Jaglany pudding trio


W ostatnim czasie, świat oszalał na punkcie zdrowego trybu życia i odżywiania.
Więcej ruchu, zmiana nawyków żywieniowych. 
Kasza jaglana uważana jest za jedną z najzdrowszych kasz jakie posiadamy.
Z niedocenionej staje się coraz bardziej popularna i coraz częściej gości na naszych stołach.
Spróbować jej można już nie tylko w daniach, ale również w deserach.
Również ja postanowiłam przygotować taki słodki przysmak.
Spróbujcie! :)



Składniki:


Warstwa czekoladowa:

50 g kaszy jaglanej
150 ml mleka + 150 ml
łyżeczka kakao
1,5 łyżki miodu

Warstwa waniliowa:

50 g kaszy jaglanej
150 ml mleka + 150 ml
laska wanilii
łyżka miodu

Warstwa truskawkowa:

50 g kaszy jaglanej
150 ml mleka + 50 ml
kilka sztuk truskawek
łyżka miodu

Dodatkowo:

kilka truskawek 


Wykonanie:

Kasze jaglaną zalać wodą z sokiem z cytryny, odstawić na całą noc.
Kaszę odcedzić.

150 ml mleka zagotować, dodać kaszę i gotować około 15 minut a następnie zostawić by wchłonęła resztę mleka. 
Do kaszy dodać drugie 150 ml ciepłego mleka, kakao, miód i zmiksować na gładko.
Masę podzielić na dwie części i przełożyć do pucharków.

Laskę wanilii przeciąć wzdłuż, wyskrobać ziarenka i wszystko wrzucić do 150 ml mleka, zagotować.
Z mleka wyciągnąć laski wanilii, wsypać kaszę i gotować około 15 minut a następnie zostawić by wchłonęła resztę mleka. 
Do kaszy dodać drugie 150 ml ciepłego mleka, miód i zmiksować na gładko.
Masę podzielić na dwie części i przełożyć do pucharków na warstwę czekoladową.

Truskawki zmiksować na puree.
150 ml mleka zagotować, dodać kaszę i gotować około 15 minut a następnie zostawić by wchłonęła resztę mleka. 
Do kaszy dodać 50 ml ciepłego mleka, truskawki, miód i zmiksować na gładko.
Masę podzielić na dwie części i przełożyć do pucharków.

Na wierzch puddingu ułożyć truskawki.

12 komentarzy:

  1. Wygląda magicznie ;) Uwielbiam kaszę jaglaną, ale w tak kolorowej postaci jeszcze jej nie jadłam i w weekend postaram się coś podobnego stworzyć; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis przypadł do gustu :)

      Usuń
  2. Wygląda magicznie ;) Uwielbiam kaszę jaglaną, ale w tak kolorowej postaci jeszcze jej nie jadłam i w weekend postaram się coś podobnego stworzyć; )

    OdpowiedzUsuń
  3. jaglane desery to coś pysznego, a już zwłaszcza tak podane!

    OdpowiedzUsuń
  4. O, to taki deser idealny dla mnie. <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak już wspominałam na fb, wygląda apetycznie. I jeszcze lepiej, wypróbuję go w weekend i pochwalę się efektami. Dzięki za inspirację !

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  7. O tak! Doskonale znamy ten genialny smak :D Pyszny deser mogłybyśmy jeść go codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no i jestem glodna.. :D

    www.juiloy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń