piątek, 15 maja 2015

Domowe lody rabarbarowe


W ciepłe dni, każdy nabiera ochoty na swoje ulubione lody.
Sezon rabarbarowy natchnął mnie, do wypróbowania smaku którego jeszcze nie próbowałam, i jak dotąd nie znalazłam w żadnej kawiarni.
Orzeźwiające, lekko kwaskowate. (Jeśli lubicie bardziej słodkie polecam użyć więcej cukru)
Domowe lody bez użycia maszynki, trochę więcej pracy ale czego nie robi się dla gałki pysznych lodów :)


Składniki:

480 g rabarbaru
100 g cukru
220 g jogurtu greckiego
200 ml śmietanki 30%
2 łyżki cukru pudru

Wykonanie:

Rabarbar umyć, osuszyć i pokroić na kawałki.
Zasypać cukrem i odłożyć by puścił sok. 
Następnie podgrzewać, do momentu aż rabarbar całkowicie zmięknie.
Całość przetrzeć przez sito, odstawić by przestygło.

Gotowe puree rabarbarowe, dodawać porcjami do jogurtu, dokładnie wymieszać.
Śmietankę ubić na sztywno, dodać cukier puder i zmiksować.
Do śmietanki dodawać stopniowo jogurt z rabarbarem, delikatnie wymieszać.
Dowolną forme wyłożyć przeźroczystą folią spożywczą, przełożyć do niej gotową masę i schłodić w zamrażarce.
Po godzinie wyłożyć lody, i zmiksować lodową masę by zapobiec powstawaniu kryształków lodu.
Czynność kilkakrotnie powtórzyć.






Akcja lodowa 2015 Rabarbarowa rewolucja

11 komentarzy:

  1. wspaniałe zdjęcia i jestem ciekawa smaku twojego deseru, nigdy nie jadłam rabarbarowych lodów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Jeśli ktoś lubi lekko kwaskowy smak na pewno zasmakują :)

      Usuń
  2. Na to bym nie wpadła - ale pomysł jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat dziś myślałam o domowych lodach. Wyglądają ekstra.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lodów rabarbarowych jeszcze nie jadłam, muszę wypróbować przepis. Świetne fotki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aktualnie jesteśmy w fazie domowych lodów z maszynki, które były w Biedronce :D Rabarbarowych jeszcze nie próbowałyśmy ale na pewno będą genialne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nad nią zastanawiałam, ale jednak nie wzięłam i pozostaje robienie lodów ręcznie :P

      Usuń
  6. w życiu takich nie jadłam,obłęd !

    OdpowiedzUsuń
  7. nawet niewiem ile byłabym w stanie zjeść gdyby ktoś mi teraz podstawił takie lody, obłędne!

    OdpowiedzUsuń