sobota, 25 kwietnia 2015

Drożdżówka truskawkowo-malinowa z migdałami



Pogoda zrobiła się naprawdę cudowna. Słońce przyjemnie grzeje. 
Temperatura przygotowuje nas na nadchodzące lato, miejmy nadzieję, że nic jej nie popsuje.
W tym letnim klimacie, nabrałam ochoty na ciasto drożdżowe, najlepiej z dodatkiem owoców.
Mięciutkie, puszyste z mnóstwem truskawek i malin, z wierzchu posypane chrupiącymi migdałami (Mniam).
A więc plan trzeba było wprowadzić w życie.

Z samego rana, popędziłam do sklepu po brakujące jajka.
Wróciłam do domu, precyzyjnie odmierzyłam składniki, ze starannością wyrabiałam ciasto.
W końcu cierpliwie czekałam patrząc na rosnącą kulkę, już czując pyszny smak domowego ciasta..
Jakież było moje zdziwienie gdy dostrzegłam, paczuszkę nietkniętych jajek, które miały znaleźć się w moim cieście.

Koniec końców ciasto i tak wyszło pyszne:) 



Składniki:

Ciasto:

7 g suchych drożdży
250 ml mleka 3,2%
100 g cukru
400 g mąki tortowej
40 g masła

Wierzch:

200 g truskawek i malin
garść migdałów w płatkach

Wykonanie:

Drożdże zalać ciepłym mlekiem, dodać cukier, mąkę i wyrobić gładkie ciasto.
Gdy ciasto będzie jednolite i zacznie odstawać od dłoni, 
dodawać partiami roztopione masło i ponownie wyrabiać.
Z ciasta uformować kulę, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 1 godzinę.
Formę o średnicy 22 cm wysmarować masłem i posypać bułką tartą.
Ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę. Na środku rozłożyć owoce, wierzch posypać migdałami.
Piec w 180 stopniach przez 25 minut.




9 komentarzy:

  1. wygląda bardzo wiosennie - zjadłabym :}

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas na drożdżówkach zawsze musi być kruszonka ale w Twoim pysznym wypieku możemy to wybaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszonkę mogłabym jeść samą, nawet bez ciasta :D

      Usuń
    2. I my tak często robimy, ale ciiii :P

      Usuń
  3. Ależ apetycznie się prezentuje, aż by się zjadło kawałek albo dwa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie to musiało byc przepyszne!

    OdpowiedzUsuń