środa, 1 kwietnia 2015

Babka z kremem orzechowym i fistaszkami



I jeszcze jedna babka. 
Tym razem ucierana, na bazie jogurtu, z kremem orzechowym i mnóstwem chrupiących orzeszków ziemnych.
Jest bardzo prosta i szybka.
Jej zdecydowanym atutem, jest wierzch pokryty serkiem mascarpone, który zastąpił klasyczny lukier.
Polecam wypróbować go do jakiegokolwiek ciasta bądź deseru.
Ja wyjadałam go samego prosto z miski :) Jest pyszny <3



Składniki:


Ciasto:

3 jajka
60 g cukru
220 g jogurtu greckiego
3 łyżki kremu z orzeszków ziemnych (znajdziecie w lidlu)
40 g orzeszków ziemnych 
120 g mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia

Wierzch:

125 g serka mascarpone
2 łyżeczki kremu z orzeszków
kilka grubo posiekanych fistaszków

Wykonanie:

Formę do babki posmarować masłem i posypać bułką tartą.
Orzeszki zmielić. Jogurt połączyć z kremem orzechowym.
Żółtka ubić z cukrem. Dodawać do nich, po łyżce jogurtu wymieszanego z kremem. 
Gdy masa będzie jednolita dodać orzechy, przesianą mąkę z proszkiem i wszystko delikatnie wymieszać.
Na koniec dodać ubitą pianę, którą delikatnie połączyć z masą.
Ciasto przełożyć do formy.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 45 minut do tzw. suchego patyczka.

Serek mascarpone zmiksować z krem orzechowym.
Gotowym kremem posmarować wierzch ostudzonej babki, całość posypać posiekanymi orzeszkami.

6 komentarzy:

  1. O matko, wszystko co z orzechami wprost uwielbiamy! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest piękna ! A jak wiem, że zamieszane są w to fistaszki, to wprost mnie korci, żeby wypróbować ten przepis :D Wesołych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych !

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej babki nie jadłam nigdy. Musi być pyszna. :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ta babka jest genialna! :)
    Zakochałam się w niej, świetny pomysł! *.*
    Koniecznie muszę ją wypróbować! :D

    OdpowiedzUsuń