poniedziałek, 30 marca 2015

Świąteczny psikus czyli panna cotta w skorupkach


Uwaga: To nie jest przepis na jajko na twardo! :P

Panna cotta (wł. gotowana śmietanka) – rodzaj deseru pochodzącego z północnych Włoch.

A więc, święta świętami ale już w środę prima aprilis.
Pomyślałam więc o psikusie w świątecznej wersji, który na dodatek można zjeść :)
Wyobrażacie sobie, że łupicie skorupkę a pod nią, zamiast jajka kryje się słodki deser?
Nie? To wyobraźcie sobie miny gości, gdy podajecie im na deser jajka :P




Składniki:

8 wydmuszek
300 ml śmietanki 30%
70 ml mleka
3 łyżki cukru
3 łyżeczki żelatyny
1/4 szklanki wody

Wykonanie:

W czubku jajka zrobić dziurkę przez którą wylać jajko.
(Tak jak przy wydmuszkach tyle, że tylko z jednej strony)
Puste skorupki po jajkach zanurzyć na kilka minut we wrzątku, wyłożyć i osuszyć.

żelatynę zalać zimną wodą i odstawić by napęczniała.
Śmietankę, mleko i cukier przełożyć do garnuszka, zagotować.
Całość zdjąć z ognia i wymieszać z żelatyną.
Masę przelać kolejno do skorupek.
Jajeczka zostawić w temperaturze pokojowej, a gdy przestygną włożyć do lodówki i schłodzić, najlepiej przez noc.

Przed podaniem skorupki ołupić tak, jak jajka na twardo.



Musicie uwierzyć mi na słowo, że nie są to jajka tylko naprawdę panna cotta :P

8 komentarzy:

  1. Haha jaki genialny pomysł :D Tylko coś zamiast żółtka można by dodać to już w ogóle byłoby zdziwienie jakby sobie tata tam majonezu nakład :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się, jak stworzyć żółtko ale nie wpadłam na żaden pomysł :P

      Usuń
    2. Hmm może coś z przecieru z mango? :)

      Usuń
  2. Jak dotąd słyszałam tylko o psikusach w drugą stronę tj. coś, co wygląda na słodkie, a tak na prawdę jest potrawą wytrawną. Fajny przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda mi się kiedyś i takie wypróbować :) Dziękuję :)

      Usuń
  3. Świetny pomysł ! Zrobić tak Prima Aprilis całej rodzinie - bezcenne :D - Moja łakoma i szatańska dusza się raduje :}

    OdpowiedzUsuń