niedziela, 1 marca 2015

Sernik z białą czekoladą



Uwielbiam wszystkie!
Od zawsze na zawsze. Nie ma takiego, który uchowałby się przede mną niezauważony.
Już jako u dziecka, wywoływał uśmiech na mojej pulchniutkiej buzi:)
Ciężka, wilgotna, serowa masa działa na moje kubki smakowe pobudzająco.
Nie jestem więc obiektywnym krytykiem, ale na pewno w smaku się nie zawiedziecie.



Składniki:

Ciasto:

60 g herbatników
40 g masła

Masa:

500 g półtłustego twarogu
250 g serka mascarpone
100 g białej czekolady
60 ml mleka 
3 jajka
60 g cukru
płaska łyżka mleka w proszku

Wykonanie:

Herbatniki zmielić, dodać roztopione masło, wymieszać.
Dno tortownicy o średnicy 18 cm wyłożyć folią spożywczą, boki wysmarować masłem i posypać tartą bułką.
Ciasteczkowy spód rozłożyć równo na dnie tortownicy i schłodzić w lodówce około 30 minut.
Po tym czasie, spód podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 10 minut.
Ser zmielić dwukrotnie. 
Mleko zagotować, dodać połamaną czekoladę, wymieszać do roztopienia i ostudzić.
Gdy ostygnie połączyć z serkiem mascarpone.
Żółtka oddzielić od białek i utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Dodawać stopniowo zmielony ser, a następnie mascarpone z czekoladą.
Całość zmiksować do połączenia.
Na koniec dodać mleko w proszku oraz pianę z białek i delikatnie wymieszać.
Masę wylać na podpieczony spód i piec w 180 stopniach przez 50 minut.
Sernik zostawić na 10 minut w uchylonym piekarniku.

16 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wygląda. Przepis zapisałam i na pewno niedługo go niecnie wykorzystam (;

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wyrósł ! Serniki też bardzo lubią, choć częściej piecze je moja mama niż ja. Twój wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie, z chęcią bym się poczęstowała. :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny jest ten sernik! *.*
    Uwielbiam białą czekoladę i serniki, więc dla mnie ideał! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Serniki naszą miłością!! Zjemy każdy, zawsze i wszędzie a Twój wygląda BOSKO :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak samo jak ja :) Jestem sernikożercą :P
      Dziękuję :*

      Usuń
  6. Ale wysoki!:)
    A jeśli chodzi o serniki to zawsze mam na nie ochotę;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej sernikożerco czemu mi to robisz ?:-) Jeeejj jak ja bym go zjadła :)
    Serniki to drugie poza szarlotką ciasta , które uwielbiam ale przyznaję, że bez rodzynek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie specjalnie :P
      Oj szarlotki także uwielbiam.. z dodatkiem lodów to raj dla podniebienia ^^

      Usuń
  8. Sernik z białą czekoladą ? Zostałam oficjalnie skuszona, więc się nie oprę temu przepisowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo smaczna propozycja sernika :)

    OdpowiedzUsuń