czwartek, 19 marca 2015

Mazurek cytrynowy z bezą



Akcję "Wielkanoc" uważam za otwartą.

Wielkanocne zakładki na blogach, mają co raz więcej odwiedzin.
W głowach co raz więcej pomysłów, na świąteczne potrawy i wypieki.

Kruchy mazurek z lekko kwaskowatym, cytrynowym kremem i słodką bezą - to mój pomysł na słodkie spędzenie świąt.
Znika błyskawicznie :)



Składniki:

Ciasto:

500 g mąki
250 g masła
250 g cukru pudru
4 żółtka
skórka z cytryny

Masa cytrynowa:

sok z cytryny
woda
łyżka budyniu śmietankowego
3 łyżeczki cukru

Beza:

białko
60 g cukru

Wykonanie:

Mąkę z cukrem pudrem przesiać. Dodać pokrojone w kostkę masło, zagnieść kruszonkę.
Dodać żółtka, wyrobić gładkie, elastyczne ciasto. Całość zawinąć w folię i schłodzić 30 minut.
Po tym czasie część ciasta rozwałkować na cienki prostokąt. Z reszty uformować długi, chudy wałek którym obłożyć boki ciasta.
Piec w temperaturze 200 stopni przez około 10 minut.
Do soku z cytryny dodać tyle wody by wyszło 250 ml. Połowę z tego przelać do garnuszka, dodać cukier i zagotować.
W reszcie rozpuścić budyń. Do gotującego się soku dodać rozmieszany budyń, stale mieszając gotować do zgęstnienia.
Gotową masę wylać na ciasto, ostudzić.
Białko ubić na sztywno, ciągle miksując dodawać stopniowo cukier aż piana stanie się lśniąca.
Bezę rozłożyć na wierzchu. 
Ciasto ponownie podpiec w 200 stopniach przez 10 minut.

8 komentarzy:

  1. Szczerze, to chyba nigdy nie jadłyśmy prawdziwego mazurka :) Nawet w naszej rodzinie nie ma jakoś specjalnie tradycji żeby go robić... Ale Twój wygląda super i jesteśmy ciekawe czy by nam posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nigdy się nie robiło na święta mazurka, pierwszego zjadłam, jak już go sama zrobiłam :} A ten wygląda przepysznie - bardzo mi odpowiada połączenie kremu cytrynowego z bezą. No i taki żółciótki kolor przypomina mi żonkile, a to już oznacza wiosnę :}

      Usuń
    2. Dziewczyny to tak samo jak u mnie :P
      Na moim stole nigdy nie gościł mazurek, a sama robiłam go po raz pierwszy:)
      Ale przyznaję, że takie ciasto jest naprawdę dobre ^^

      Usuń
  2. świetny przepis i beza słodka do kwaśnego the best połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z 'przedmówczyniami' Mazurek wygląda rewelacyjnie! Aż ślinka cieknie, mmmniam! To będzie pierwszy mazurek, który zrobię ☺
    pozdrawiam,
    misjarodzinka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Trzymam kciuki i życzę powodzenia :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Mniam, jak świątecznie i smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń