piątek, 20 lutego 2015

Leśny mech. Ciasto ze szpinakiem


Marchewkowe, z dyni, z rabarbarem a nawet z burakami. Coraz więcej słodkich, pysznych ciast ma w swoim składzie warzywa.
Można kombinować z przeróżnymi dodatkami, ale szpinak?!
Zielona papka z dziecinnych koszmarów, jako jeden z głównych składników ciasta?
Osobiście lubię szpinak, ale trudno było mi uwierzyć w powodzenie ciasta z jego dodatkiem.
A jednak można!
Smak szpinaku nie jest ani trochę wyczuwalny, a ciasto dzięki niemu zyskuje piękny, zielony kolor.
Takim sposobem, sprytnie przemycicie kilka składników odżywczych, nie rezygnując ze słodkości :)



Składniki:

Ciasto:

130 g świeżego szpinaku (bez łodyżek)
2 jajka
80 g cukru
110 g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia

Masa:

150 ml śmietanki 30%
2 łyżeczki cukru pudru
120 g serka waniliowego homogenizowanego

Dodatkowo:

garść mrożonych malin

Wykonanie:

Szpinak zblendować na gładko.
Żółtka oddzielić od białek i ubić z cukrem na jasna, puszystą masę.
Do utartych żółtek dodać przesianą mąkę z proszkiem, szpinak i ubite na sztywno białka.
Wszystko razem delikatnie wymieszać.
Spód tortownicy o średnicy 18 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Boki wysmarować masłem i posypać bułką tartą.
Gotową masę przelać do formy. Piec w temperaturze 180 stopni przez 30 minut. Ostudzić.

Śmietankę ubić na sztywno. Dodać cukier, serek waniliowy i zmiksować do połączenia.
Zamrożone maliny rozgnieść na małe kuleczki.

Wierzch ciasta odkroić i rozdrobnić na kruszonkę.
Na spód wyłożyć masę, rozłożyć równomiernie pokruszone ciasto. 
Wierzch posypać malinami.


19 komentarzy:

  1. Hihihi, widziałaś moje na blogu? :)
    Jeśli nie, zapraszam: garniecmagalie.blogspot.com. :)
    Twoje też wyszło ślicznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Chyba przez tą nadchodzącą wiosnę, ciasto każdemu przypada do gustu :)

      Usuń
  2. Te kolory wyglądają bajecznie :) Już od dawna przymierzamy się do podobnego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! :)
      Znając Wasze kuchenne poczynania, na pewno wyjdzie Wam bardzo smaczne :P

      Usuń
  3. Wpadam z rewizytą i od razu taaakie pyszności widzę :)
    Też mam zamiar zrobić kiedyś to ciacho, bo wygląda zjawiskowo - piękny kolor udało Ci się uzyskać aż dziw bierze,że bez barwników. SUPER!! :)
    To prawda, że ciasta z warzywami,, robią furorę,, poza szpinakowym mam w planach fasolowe i z kiszoną kapustą ;) zapraszam częściej do siebie :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo z kiszoną kapustą, tego jeszcze nie znałam :)
      Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Jest tak piękne, ze nie mogę oderwać od niego oczu ! Cudo :)Racja, dobry sposób na przemycenie trochę wartościowych składników, zwłaszcza dla dzieci, które mogą kaprysić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciężko by mi było uwierzyć na słowo, że smak szpinaku nie jest wyczuwalny. Chyba muszę upiec je sama, bo ciasto wygląda wspaniale. Faktycznie, chyba gdzieniegdzie zawitała już wiosna (: Pozdrawiam i dziękuję za wizytę u mnie (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wygląda cudownie-wiosennie;) Jestem bardzo ciekawa jego smaku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę dobre, smak szpinaku nie jest ani trochę wyczuwalny :)

      Usuń
  7. Pierwszy raz widze takie cuda ":D

    rewelacja!!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie także zachwyciło i od razu musiałam wypróbować :P

      Usuń
  8. Wygląda prześlicznie, z chęcią bym go spróbowała. Sama raz próbowałam zrobić szpinak na słodko... albo nawet nie, zrobiłam przez przypadek. Miała być tarta ze wspomnianym już warzywem i smażonym kurczakiem, ale byłam za młoda i zbyt lekceważąco podchodziłam do dziedziny gotowania (nadal zresztą tak jest), więc szpinak z kurczakiem wylądował na... biszkopcie do tortu :) Ale nie było źle, ja lubię dziwne połączenia, więc z przyjemnością zjadłam większość. Gorzej z rodziną, bo oni po kilku kęsach podziękowali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, każdy ma inne smaki. Mi osobiście smakuje nawet zakalec :P

      Usuń
  9. Witam, mam szybkie pytanko: tak bez dodatku oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba oleju, ani innego tłuszczu :)

      Usuń
    2. Dziękuję uprzejmie za szybką odpowiedź :) tym lepiej; a zatem do dzieła!!!

      Usuń
  10. wygląda świetnie, bardzo soczysta ta zieleń !

    OdpowiedzUsuń