czwartek, 30 października 2014

Domowa nutella



Mam i ja! :) 

Domowy odpowiednik popularnego orzechowego kremu.
Choć orzechy nie chciały ze mną współpracować, to w końcu dałam radę :)
Efekt końcowy naprawdę mnie zaskoczył - pozytywnie!
Najlepiej jeśli uda wam się powstrzymać by krem nieco zgęstniał w lodówce, 
ja nie dałam rady i dorwałam się do niego zaraz po przygotowaniu :)

Polecam, naprawdę dobry :)



Składniki:

100 g orzechów laskowych
70 g mlecznej czekolady 
2 łyżki cukru pudru
50 ml mleka


Wykonanie:

Orzechy podprażyć na suchej patelni, 
lub włożyć na kilka minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. 
Zawinąć w papierowy ręcznik, pocierać aż zejdzie skórka.
Obrane orzechy zmielić do czasu powstania oleistej masy.
Mleko z czekoladą podgrzewać w kąpieli wodnej, aż czekolada się roztopi. 
Ciepłą czekoladę połączyć z cukrem. 
Do masy orzechowej dodać czekoladę, wymieszać.
Gotowy krem schłodzić w lodówce.

5 komentarzy:

  1. Pycha, uwielbiam takie kremy :-) zjadłabym tak prosto ze słoika :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam. Taki krem najlepiej smakuje ze słoika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, ze słoika ma jeszcze lepszy smak :)

      Usuń