środa, 22 października 2014

Ciasto truskawkowo-migdałowe z kruszonką


Niestety lato już całkowicie za nami. 
Ciepłe dni, pełne słońca już się nie pojawią. 
Nie oznacza to jednak, że nie można pozwolić sobie na powrót słonecznych dni na naszych stołach.
Choć truskawki nie są typowo jesiennym owocem, widząc w sklepie małe pudełeczko nie mogłam się powstrzymać by ich nie zabrać. Nie są tak pyszne jak w okresie wakacyjnym, ale fakt ten nie umniejszył w żaden sposób smaku dzisiejszego ciasta.
Lekko kwaskowe owoce, przykryte słodką kruszonką i chrupiącymi migdałami- pyszności! :)


Składniki:

Ciasto:

200 g mąki pszennej
150 g mąki krupczatki
180 g cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
150 g margaryny
3 jajka

Wierzch:

200 g truskawek
20 g płatków migdałów

Kruszonka:

80 g mąki krupczatki
50 g masła
50 g cukru

Wykonanie:

Obie mąki przesiać. Dodać cukier, proszek do pieczenia, margarynę, wyrobić jak na kruszonkę. Następnie dodać jajka i zagnieść gładkie ciasto. 
Schłodzić około 15 minut.
Truskawki umyć, osuszyć, pokroić wzdłuż na cienkie paski. 
Składniki na kruszonkę połączyć ze sobą.
Schłodzone ciasto rozwałkować, wyłożyć na blaszce o wymiarach 20x30 cm wyłożonej papierem do pieczenia. 
Na cieście rozłożyć truskawki, posypać kruszonką. Wierzch posypać płatkami migdałów.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 30 minut.
Gotowe ciasto posypać cukrem pudrem.

4 komentarze:

  1. Zrobiłaś mi takiego smaka , że już mam plany na jutrzejsze popołudnie ..zrobię swojej rodzince niespodziankę :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakowało :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. A przez cały dzień mówiłam, że mam ogromną ochotę na truskawki! To teraz już mnie to cudo dobiło totalnie. Przecież to jest obłęd. Obłęd na talerzyku :)

    Pozdrawiam,
    www.wypisz-wymaaaluj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne ,i jeszcze truskawki ,mniam.

    OdpowiedzUsuń